راهنمای جامع خرید مستربچ

راهنمای جامع خرید مستربچ

راهنمای جامع خرید مستربچ

راهنمای جامع خرید مستربچ

امروزه مستربچ را می‌توان جزء پرمصرف‌ترین مواد افزودنی دانست، که معمولاً  در فرایند تولید محصولات پلاستیکی از آن استفاده می‌شود. با توجه به مزایا و کاربرد هایی که مستربچ ها دارند، تقاضای این محصول روز به روز افزایش می یابد. اما نکته ای که هم چنان باقی است این است که بسیاری از صنایع و افرد متاسفانه اطلاعات چندانی در مورد مستربچ و مواردی که باید در هنگام خرید این مواد به آن توجه داشته باشند ندارند. اطلاعات شما در مورد مستربچ چقدر است؟

به نظر شما مهم‌ترین فاکتورهای خرید مستربچ چه فاکتورهایی هستند؟

از کدام شرکت‌ها می‌توان اقدام به خرید مستربچ نمود؟

اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال‌ها و بسیاری از دیگر سوالات مربوط به مستربچ هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، چرا که ما در این مقاله تحت عنوان راهنمای جامع خرید مستربچ، قصد داریم به سوالات شما تا حد امکان پاسخ دهیم.

مستربچ چیست؟

یکی از موارد بسیار مهم در راهنمای جامع خرید مستربچ که باید به آن توجه داشته باشید، شناخت مستربچ می‌باشد.به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که یک تعریف جامع و اساسی در مورد مستربچ به شما ارائه دهیم.

مستربچ گونه‌ای از مواد گرانولی می‌باشد، که از مواد شیمیایی افزودنی، پایه پلیمری و عامل سازگار کننده فعال تولید می‌شود. افزودنی‌هایی که به مستربچ افزوده می‌شوند موجب بهبود خواص پلاستیک شده و در نهایت باعث تولید محصولی با کیفیت بیشتر می‌شود. از طرفی پایه پلیمری و عامل سازگار کننده نقش بسیار مهمی در ترکیب شدن رنگ و افزودنی با پلاستیک دارند و همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت نهایی محصول می‌شود. افزودنی‌هایی که در مستربچ به کار می‌روند شامل پودر پیگمنت،مواد شیمیایی و پر کننده‌ معدنی می‌باشند،که این مواد به منظور تولید رنگ و بهبود خواص محصول به پلیمر اضافه می‌شوند. مستربچ دارای انواع مختلفی می باشد.

انواع مستربچ

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در بحث راهنمای جامع خرید مستربچ شناخت انواع مستربچ می‌باشد، چرا که این مواد با توجه  به نوع آنها دارای کاربرد و قیمت متفاوتی هستند. انواع مستربچ عبارتد از:

1_ مستربچ افزودنی

از این نوع مستربچ ها معمولاً به منظور ایجاد خواص شیمیایی و فیزیکی مختلف در محصولات گوناگون استفاده می‌شود. مستربچ افزودنی دارای انواع مختلفی می‌باشد، که از مهمترین آنها می‌توان به مستربچ شفاف کننده،مستربچ پلی پروپلین، نانو افزودنی، مستربچ براق کننده، مستربچ پایدار کننده، مستربچ آنتی استاتیک و مستربچ لیز کننده اشاره کرد.

2_ مستربچ پر کننده

یکی دیگر از انواع مستربچ ها، مستربچ پرکننده می‌باشد. معمولاً از این نوع مستربچ برای بالا بردن خواص محصولات استفاده می‌شود.از محبوب ترین انواع این مستربچ می‌توان به تالک،میکا کلسیم و کربنات اشاره کرد. شرکت‌ها با تولید این نوع از مستربچ به صنایع گوناگون در تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر کمک می‌کنند.

3_ مستربچ رنگی

مستربچ رنگی را می‌توان از پرکاربردترین نوع مستربچ، در انواع مستربچ ها دانست.معمولاً تمام صنایع به منظور تولید قطعات پلاستیک رنگی از این نوع  مستربچ استفاده می‌کنند. مستربچ رنگی مخلوطی از رنگدانه و پلیمر می‌باشد، که علاوه بر خاصیت رنگ دهی می‌تواند موجب اصلاح خاصیت فیزیکی محصولات نیز شود.

مزایای استفاده از مستربچ

استفاده از مستربچ برای  مصرف کنندگان مزایای زیادی دارد، که از مهمترین آنها می‌توان به صرفه جویی در انرژی، وقت و البته هزینه اشاره کرد.

عدم پخش پیگمننت‌ها در هوا، پخش یکنواخت و بهتر رنگ، ثبات بیشتر خواص رنگ محصولات تولید شده با این مواد و کنترل پذیری بهتر در شفافیت  محصولات رنگی  را می‌توان جزء سایر مزیت‌های استفاده از مستربچ دانست.

کاربرد های مستربچ

 

همانگونه که در قسمت‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم از مستربچ برای بهبود کیفیت محصولات پلیمری استفاده می‌شود. از این مواد در صنایع مختلفی مانند صنایع لوازم خانگی، صنایع خودروسازی، صنایع بسته‌بندی، صنایع اتصالات و صنایع غذایی و بهداشتی استفاده می‌شود.این افزودنی در مدل‌های گوناگون تولید روانه باز می شوند که هر یک از این مستربچ ها دارای خواص منحصر به فرد خود می‌باشند. که عمده‌ترین این خواص، بهبود کیفیت محصولات تولید شده با این نوع از مستربچ می‌باشد.

در بین انواع مستربچ، مستربچ رنگی جز پرکاربردترین مستربچ ها  می‌باشد،که عمده‌ترین کاربرد آن در صنایع ساخت محصولات پلاستیکی می‌باشد. در کارخانه‌های تولید وسایل پلاستیکی رنگی برای رنگ بندی و تنوع محصولات تولید شده استفاده می‌شود. مستربچ های رنگی دارای خواص مختلفی مانند کاهش چسبندگی ،خاصیت لیز کنندگی و البته شفاف کنندگی دارند.

بجز موارد ذکر شده از مستربچ در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از:

صنایع لوازم و تجهیزات پزشکی

فیلم‌های پلاستیکی با خاصیت شفافیت بالا و چسبندگی کم

تولید یکبار مصرف

عوامل موثر در تعین قیمت مستربچ

یکی از مهمترین مواردی که نیاز است حتماً در راهنمایی جامع خرید مستربچ به آن اشاره شود، بحث قیمت این مواد می‌باشد.

معمولاً مستربچ‌ ها به صورت کیلویی و وزنی فروخته می‌شوند.

اما در کل نمی توان قیمت ثابتی برای مستربچ ها قائل شد. در واقع قیمت مستربچ ها تحت تاثیر عوامل زیادی است که باعث می شود نتوان قیمت مشخصی برای آن مطرح کرد.

عواملی همچون نوع مستربچ، رنگ مستربچ، شرکتی که تولید مستربچ را انجام می دهد،  برندی که از آن خرید می کنید، میزان تقاضا در بازار، تغییر نرخ ارز به دلیل وارداتی بودن یک سری از متریال های اولیه، و حتی میزان سفارش شما همه بر روی قیمت تاثیر می گذارد.

 شما برای خرید ابتدا باید هدف خود را از خرید این مواد تعیین نمایید و بعد از انجام این کار از مشاوران فروش شرکت‌ها در این زمینه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

از چه شرکتی مستربچ بخرم؟

در بحث راهنمایی خرید مستربچ نیاز است که شما مواردی را قبل از خرید در نظر بگیرید. یکی از این موارد که بسیار هم مهم می‌باشد شرکتی است که قصد خرید مستربچ را از آن دارید. شرکتی که قصد خرید این مواد را از آن دارید باید دارای سابقه طولانی در تولید، تنوع در ارائه محصولات، نمونه رایگان و گارانتی محصولات باشد.

شرکت آسیا رنگدانه به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان رنگدانه های پلاستیکی با بیش از سه دهه فعالیت امروز همراه بسیاری از تولید کندگان در صنعت پلاستیک و برندهای بزرگ و مطرح می باشد. در واقع این شرکت خط مشی کاری خود را بر  افزایش روز افزون کیفیت محصولات خود و تولید محصولات جدید و تنوع بخشیدن به محصولات قرار داده است، و امروزه طیف وسیعی از مستربچ ها را در سبد محصولی خود دارد.

برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی در ارتباط با انواع مستربچ می توانید با متخصصین ما همین حالا تماس بگیرید.

حرف آخر

ما در این مقاله تحت عنوان راهنمایی جامع خرید مستربچ، هر آنچه که نیاز بود شما در مورد مستربچ و خرید این مواد بدانید را بیان کردیم و امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده باشید.

> انواع رنگ مستربچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!