صرفه ی اقتصادی استفاده از مستربچ

صرفه ی اقتصادی استفاده از مستربچ

صرفه ی اقتصادی استفاده از مستربچ ناشی از چیست؟

صنعت تولیدات محصولات پلیمری صنعت بازی با مواد شیمیایی است. برای تولید محصولات پلیمری همیشه باید به دنبال راهی جدید بود. راهی که در آن بشود با حفظ کیفیت حجم و علظت، محصول نهایی رو زیاد کرد. یکی از محصولات پلیمری که بسیار از مستربچ استفاده می کند رنگ های صنعتی است. رنگ های اسپری و یا رنگ هایی که برای رنگ آمیزی دیوار خانه ها از آن ها استفاده می شود.

مطالعه بیشتر>> مستربچ رنگی

استفاده از مستربچ در تولید رنگ

برای تولید رنگ استفاده از مواد افزودنی بدون مستربچ کار توجیه پذیری نیست. مستربچ به طرز چشمگیری مقدار ماده ی نهایی رو افزایش میده. رنگ نهایی در صورتی که با استفاده از مستربچ تولید شده باشه، یکدست تر و غلیظ تر است. مستربچ مقدار رنگ خام رو بدون کاهش کیفیت بیشتر چند برابر می کنه.

چرا در تولید رنگ باید از مستربچ استفاده کرد

به این دلیل که مستربچ دارای قیمت پایین و مقرون به صرفه ای است. قیمت این ماده ی افزودنی بسیار پایین است و می شود از این ماده ی افزودنی برای تولید رنگ در مقیاس بالاتری استفاده کرد. هیچ ماده ی دیگری وجود ندارد که بشود با آن مقدار رنگ تولید شده ی نهایی را زیاد کرد. مقدار رنگ نهایی با مستربچ ها افزایش پیدا می کند. این در حالی است هزینه ی تهیه و خرید مستربچ بسیار پایین است.

اهمیت اختلاط مستربچ

این که مستربچ دارای کیفیت قابل قبولی باشد بسیار مهم است. کیفیت تولید مستربچ ارتباط مستقیمی با دستگاه اختلاط آن دارد. مستربچ دارای یک سری مواد اولیه است. اگر مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی مستربچ ها به خوبی با هم مخلوط نشوند، مستربچ نهایی دارای کیفیت مناسب نخواهد بود.

دستگاهی که مستربچ را اختلاط می کند اکسترودر نام دارد. اگر یک تولید کننده و سازنده ی مستربچ اکسترودر های خوبی نداشته باشد مستربچ های خوبی هم تولید نمی شود. اکسترودر خمیری از جنس مستربچ تولید می کند و بعد این خمیر از صافی رد شده و تکه تکه و دانه دانه می شود. این دانه دانه شدن، نهایت کاری است که با مستربچ صورت می پذیرد.

بعد از دانه دانه شدن مستربچ می توان از آن استفاده کرد.

انواع و اقسام مستربچ ها

مستربچ ها دارای انواع و اقسام هستند. برای تولید هر رنگی از نوعی مستربچ به خصوصی استفاده می شود. بعضی از مستربچ ها مستربچ تزریق پلاستیک نام دارند. مستربچ تزریق پلاستیک باعث استحکام گرفتن قابل توجه پلاستیک می شود.

علاوه بر افزایش استحکام محصول پلاستیکی نهایی، افزایش چشمگیری دز کیفیت رنگی پلاستیک هم رخ می دهد.

نتیجه گیری

نمی توان بدون استفاده از مستربچ دست به تولید بسیاری از محصولات پلیمری زد. هر آن چیزی که رنگ دارد و یا از جنس پلاستیک است به نوعی در ساخت خود، مستربچ داشته است. پس وقتی به محیط اطراف خود نگاه می کنید بدانید که مستربچ ها بر روی دیوار های رنگی بر روی روکش مبل های راحتی و حتی در درون تار و پود لباس های شما وجود دارند. برای خرید مستربچ ایده آل خود می توانید از مشاوران آسیا رنگدانه کمک بگیرید.

>> مزایای سازگارکننده ها در فرآیند تولید مستربچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!