مستربچ سفید تیتانیوم

مستربچ سفید تیتانیوم

مستربچ سفید تیتانیوم چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟ اگر شما هم در این ارتباط کنجکاو هستید با ما همراه باشید…

مستربچ سفید تیتانیوم :

 در تولید محصولات پلیمری عاملی که به عنوان مواد افزودنی به پلیمر اضافه می شود، باید دوام و ماندگاری محصول نهایی را افزایش بدهد. تمام مواد افزودنی اضافه شده به پلیمر، در هنگامی که محصول پلیمری در حال تولید است، باید خاصیت های مورد نظر را به پلیمر نهایی اضافه کند. برخی از مواد افزودنی، رنگ و غلظت محصول پلیمری نهایی را بهبود می بخشند و برخی دیگر، دوام و ماندگاری آن را افزایش می دهند. مستربچ ها اصولا وظیفه ی بهبود خاصیت های محصولات پلیمری را بر عهده دارند. مستربچ ها بخش عمده ای از خاصیت های مواد پلیمری نهایی را تشدید می کنند. اینکه محصول پلیمری نهایی چه رنگی داشته باشد و یا تا چه حد از مقاومت مورد نظر برخوردار باشد، مدیون مستربچ ها است. به همین ترتیب مستربچ سفید تیتانیوم هم جزو مستربچ ها چه به شکل مستربچ رنگی و چه سفید و چه سایر انواع آن است که برای بهبود کیفیت و دوام پلیمر نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مستربچ سفید یک گرانول رنگی غلیظ، اکسید تیتانیوم (TiO2)، رزین های حامل و افزودنی های مناسب است. این محصول نهایی یک رنگ سفید کامل را به ارمغان می آورد.

مستربچ سفید از غلظت بالایی از دی اکسید تیتان تشکیل شده است، این باعث می شود مستربچ مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد. TiO2 به طور موثر در پراکندگی نور، کمک به کدورت بالا و بهبود روشنایی و روشنایی موادی که با آن مخلوط می شود، عمل می کند. علاوه بر این، دی اکسید تیتانیوم همچنین قادر به جذب نور UV است. این قابلیت به طور قابل توجهی بر محصول نهایی تأثیر می گذارد که دوام آنها به ویژه در شرایط آب و هوایی به شدت بهبود می یابد.

خواص مکانیکی عالی (قابلیت تحمل ضربه و مقاومت در برابر پارگی) از دیگر مزایای استفاده از این محصول است. مستربچ سفید در بازارهای فعلی در طیف گسترده ای از انواع مختلف است که بر اساس رزین پایه خاص آن دسته بندی می شوند، از جمله PP، PE، PS، ABS و پلی استر. بنابراین به طور گسترده ای در بسیاری از زمینه ها مانند قالب گیری بادی، قالب گیری تزریقی و قالب گیری چرخشی پیشرفته استفاده می شود.

برای مشاوره در ارتباط با انواع مستربچ ها و خرید مستربچ می توانید همین حالا با ما در شرکت آسیارنگدانه تماس بگیرید. ما آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی و رایگان به شما هستیم.

کاربرد مستربچ سفید تیتانیوم

بسیاری از محصولات هستند که به دلیل مقاوت خودشان در برابر عوامل آسیب زا معروف هستند. یک کفش ورزشی را در نظر بگیرید. مثلا کفش هایی که برای صخره نوردی از آن ها استفاده می شود. این محصولات دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. مثلا دارای درصدی از چسبندگی خاص هستند که می تواند به ورزشکار این امکان را بدهد که به صورت حرفه ای تر به صخره نوردی بپردازد. به همین ترتیب مواد افزودنی خاصی که در هنگام ساخت پلاستیک این کفش ها به کار گرفته می شود این خاصیت های منحصر به فرد را به کفش می دهند. پس مستربچ هایی همانند مستربچ سفید تیتانیوم که به نوعی مواد افزودنی سازنده ی این محصولات به شمار می روند، نقش به سزایی در بخشیدن خاصیت های منحصر به فرد به بسیاری از محصولات پلیمری دارند.

مزایای استفاده از مستربچ سفید :

مستربچ سفید تیتانیوم باعث افزایش سفیدی و درخشندگی محصولات پلاستیکی می گردد. مستربچ های سفید در تولید محصولات پلاستیکی، ظروف بسته بندی، قطعات تزریقی و لوله ها به کار برده می شود. تیتانیم دی اکسید موجود در این مستربچ به عنوان یک سپر محافظتی، در برابر اشعه ماوراء بنفش عمل می کند و در برابر نور خورشید و فرسایش محافظت می کند. همچنین به دلیل خاصیت عدم نفوذ نور، برای بسته بندی مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آن ها مناسب است.

مستربچ های سفید در محیطی ایزوله و کاملا بهداشتی تولید می گردند، همچنین لازم به یادآوری است که تولید مستربچ های سفید باید عاری از هر گونه فلزات سنگین، مانند جیوه، سرب، کادمیوم، آرسنیک باشند. این ویژگی برای تولید کنندگان ظروف بهداشتی و لبنی حائز اهمیت است. این محصول در صنعت پلاستیک و پلیمر با نام های گوناگونی شناخته می شود.

انواع مستربچ های سفید تیتانیوم :

مستربچ سفید گرید ظروف IML :

مستربچ های سفید iml برای استفاده در تولید ظروف می باشند. این نوع مستربچ از مرغوب ترین نوع دی اکسید تیتانیوم (Tio2) با درصدهای مختلف تا 75% تولید می شود.

مستربچ سفید در تولید ظروف لبنی، ظروف مواد غذایی، ظروف بهداشتی و لوازم تحریر و قطعات پلاستیکی اسباب بازی ها استفاده می شود.

مستربچ سفید فیلم های پلی اتیلنی :

این مستربچ ها، از پی اتیلن با گرید مناسب برای تولید فیلم، مانند LLDPE، LDPE، و HDPE انتخاب می شود. رنگندانه اصلی مستربچ سفید، دی اکسید تیتانیوم Tio2  است که در درصدهای مختلف (معمولا” بین 20 تا 75 درصد) به کار می رود.

مستربچ سفید گرید لوله ساختمانی PP :

این نوع به طور خاص برای تولید لوله های ساختمانی از جنس پلی پروپیلن طراحی شده است. این نوع مستربچ رنگ سفید را به لوله ها می دهد. لوله های ساختمانی به دلیل استفاده از مواد مرغوب، و خاص و فرمولاسیون منحصر به فرد، موجب جلوگیری از عبور نور شده، که این مورد یکی از مهم ترین آیتم ها در ساخت لوله های تک لایه و چند لایه آب آشامیدنی ساختمانی پروپیلنی می باشد.

مستربچ سفید گرید ظروف بادی :

این نوع به طور خاص برای استفاده در تولید ظروف بادی استفاده می شود. به دلیل فرمولاسیون خاص و منحصر به خود موجب پوششدهی عمقی در محصولاتی که به روش بادی تولید می شوند که در هنگام  ورود مواد به داخل قالب ، داخل آن دمش انجام می شود و موجب نازکتر شدن بدنه ظرف می گردد.

شرکت آسیارنگدانه تولید کننده مستربچ با سالها فعالیت در عرصه تولید مستربچ و ارائه مشاوره و فروش مستربچ فعالیت می کند و در طی تمام این سالها به علت کیفیت بالای محصولاتش و تنوع در تولید انواع مستربچ ها مانند مستربچ رنگی، مستربچ سفید، مستربچ های مشکی و .. همراه و همکار بسیاری از برندهای بزرگ تجاری و صنایع تولید پلاستیک بوده است.  این شرکت همواره خرید مستربچ خود را از این شرکت انجام داده اند و همچنان مشتریان وفادار ما محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!