دستگاه ساخت مستربچ

دستگاه ساخت مستربچ

دستگاه ساخت مستربچ چیست و چه تاثیری بر کیفیت محصول می گذارد؟

ساخت مستربچ به وسیله ی دستگاهی به نام اکسترودر صورت می گیرد. این مسئله بسیار مهم است که مواد تشکیل دهنده ی مستربچ به خوبی با یکدیگر مخلوط بشود به همین منوال دستگاه مخصوصی وجود دارد که مواد اولیه تولید مستربچ را به صورت یکنواخت و بدون اختلال در یکدیگر مخلوط می کند.

ترکیبات مستربچ

مستربچ ها مواد اولیه ای هستند که در جهت رنگ دادن به پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرند. مستربچ ها از ترکیب پیگمنت ها، رزین های پایه و افزودنی های مورد نیاز دیگر تولید می شود.

فرمولاسوین مستربچ

مستربچ ها انواع مختلفی دارند اما برای تولید تمام آن ها از ترکیب پیگمنت ها با یکدیگر استفاده می شود. فقط بعضی از مستربچ ها را از اختلاط چند پیگمنت رنگی با درصد های مختلف و بعضی دیگر از مستربچ ها را با اختلاط تعداد کمتری پیگمنت با درصد های کمتر تولید می کنند. چیزی که در تولید تمام مستربچ ها مشترک است این است که برای رسیدن به فرمولاسیون مورد نظر همیشه از دستگاه اکسترودر استفاده می کنند.

خوراک دهی مستربچ

خوراک دهی در تولید مستربچ یکی از مراحل مهم تولید مستربچ به شمار می آید. در مرحله ی خوراک دهی هدف این است که مستربچ را به میزان زیادی به تولید انبوه رسانید. بنابر این در این مرحله دیگر هیچ جایی برای اشتباه نیست و ترکیب هایی که در تولید مستربچ نقش دارند باید مطابق فرمولاسیون به مستربچ اضافه بشوند.

اختلاط در دستگاه اکسترودر مستربچ

در داخل دستگاه اکسترودر ابتدا پیگمنت ها، افزودنی ها و پرکننده ها خیس می شوند و اختلاط اولیه ی پیگمنت ها و افزودنی های دیگر در پلیمر پایه صورت می پذیرد. سپس ماتریس مایع به این اختلاط اضافه می شود.

انواع مستربچ رنگی

مسربچ ها در دو نوع مستر بچ تک رنگ و مستربچ سفارشی تولید می شوند. مستربچ تک رنگ مستربچی است که معمولا از رنگ های اصلی درست شده است و در این مستربچ ها از افزودنی هایی مانند واکس و … استفاده نشده است. نوع دوم مستربچ رنگی شامل مستربچ های رنگی سفارشی هستند که از ترکیب دو یا چند رنگ ساخته می شوند تا به رنگ مورد نظر مشتری سفارش دهنده تبدیل بشوند. در نوع مستربچ های سفارشی از افزودنی ها نیز استفاده می شود.

دستگاه کامپاندر

یکی از دستگاه های مهمی که در تولید مستربچ نقش دارد دستگاه کامپاندر است. دستگاه کامپاندر وظیفه ی توزیع و پراکنش بسیار عالی مواد افزودنی در ماتریس پلیمری را بر عهده دارد. طراحی و ساخت دستگاه کامپاندر به گونه ای صورت گرفته است که علاوه در توزیع و پراکنش بسیار عالی مواد تولید کننده ی مستربچ، خواص مکانیکی پلیمر هم حفظ بشود و ساختار پلیمر در طی عبور از مراحل تولید مستربچ هیچ گونه تغییر و تحول مکانیکی غیر معقولی نداشته باشد. اختلاط و توزیع مواد در یکدیگر به وسیله ی دستگاه کامپاندر در سطح مولکولی و بسیار ماهرانه صورت می پذیرد.

برای مشاوره در ارتباط با انواع مستربچ و خرید مستربچ می توانید با ما در شرکت اسیارنگدانه تماس بگیرید.

>> مستربچ و هزینه های تمام شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!