مزایا و معایب استفاده از مستربچ

مزایا و معایب استفاده از مستربچ

مستربچ ها ترکیب های غلیظی هستند که در هنگام تولید رنگ ها به آن ها اضافه می شوند. مزایا و معایب استفاده از مسترپچ ها موارد متعددی دارد که دانستن آن ها قبل از استفاده از مسترپج در صنعت تولید رنگ ضروری است.

مستربچ ها انواع گوناگونی داند و تولیدکنندگان در صنایع مختلف با توجه به نیازی که دارند به خرید مستربچ می پردازند. مستربچ ها به صورت مستربچ رنگی ، مستربچ سفید، مستربچ مشکی ، مستربچ تیتانیوم و پر ککنده و .. وجود دارد.

اضافه کردن مستربچ به رنگ، دارای مزایا و معایب هایی است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای مستربچ

  • گاهی اوقات مواد افزودنی که منجر به تولید یک رنگ خاص می شوند ، یکدستی و یکنواختی لازم را ندارند؛

به همین منظور در هنگام خوراک دهی به مواد تولید کننده ی یک رنگ از مستربچ استفاده می کنند تا مشکل غلظت حل شده و مواد یکنواخت بشوند.

  • مستربچ عاملی برای کاهش دادن هزینه های تولید رنگ است؛

به این صورت که مستربچ باعث می شود تا مواد افزودنی به شکلی مناسب در تمامی محصول نهای پخش بشود. به این ترتیب غلظت محصول نهایی را افزایش، و قیمت تمام شده را کاهش می دهند.

  • رنگدانه هایی که در صنایع مختلف برای رنگرزی محصولات تولیدی به کار می روند، پیگمنت نام دارند.

از دیگر مزایای مستربچ ها این است که مانع از پخش شدن رنگ دانه های پیگمنت در محیط تولیدی ها و کارخانه های رنگ سازی می شوند و به این ترتیب به حفظ سلامت کارکنان کمک می کنند.

  • مزایای دیگری که مستربچ ها دارند این است که باعث می شوند رنگ نهایی ثبات بیشتری داشته باشد؛

  در کل خواص دیگری که یک رنگ در انتهای تولید باید داشته باشند را افزایش می دهند.

  • مستربچ ها می توانند دستگاه تولید رنگ را سریعا از رنگ و مواد دیگر پاک گنند.

استفاده از مستربچ موجب می شود که هزینه ی پاکسازی و تمیزکاری دستگاه های رنگ سازی کاهش یابد. به همین ترتیب مستربچ ها در وقت، انرژی و هزینه هایی که برای مخلوط کردنِ افزودنی ها و پودر های تولید یک رنگ لازم است صرفه جویی چشم گیری می کنند.

 

معایب مستربچ

  • برای تولید رنگ های بسیار خاص نمی توان از مستربچ ها استفاده کرد و اگر از آن ها استفاده کنیم، رنگ هایی ناپایدار و با کیفیت پایین خواهیم داشت.
  • باید در استفاده ی درست و اندازه از مستربچ دقت کرد. اگر نسبت مستربچ استفاده شده در تولید یک رنگ بیشتر و یا کمتر از حد لازم باشد، رنگ نهایی ممکن است نسبت به رنگ مورد نظر تولید کننده متفاوت باشد.
  • مستربچ رنگی دارای مواد شمیایی است و در هنگام حمل و نقل آن باید مسائل ایمنی و بهداشتی کنترل بشود. همچنین وزن و حجم بالای مستربچ ممکن است حمل و نقل و جابه جایی آن را مشکل کند.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت که مستربچ رنگی و انواع دیگر مستربچ دارای مزایا و معایبی برای تولیدکنندگان رنگ است. که باید به دقت بررسی بشوند و با توجه به شرایط تولید تصمیم گرفته شود که از آن ها چگونه و در چه شرایطی استفاده کرد.

شرکت آسیا رنگدانه از سال 1385 در صنعت مستربچ فعالیت کرده و به تولید مستربچ رنگی و انواع مستربچ پرداخته است. این شرکت به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان رنگدانه های پلاستیکی در ایران شناخته شده و همواره در تمام مراحل تولید در تلاش بوده تا محصول خود را با بالاترین کیفیت تولید کند.

امروزه بساری از برندهای بزرگ در زمینه محصولات پلاستیکی همراه و همگام با شرکت آسیا رنگدانه حرکت می کنند.

برای خرید مستربچ می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

>> مزایای سازگارکننده ها در فرآیند تولید مستربچ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!