مستربچ رطوبت گیر

مستربچ رطوبت گیر

مستربچ رطوبت گیر چیست؟

امروزه مواد بازیافتی یعنی همان مواد دسته دوم و مواد قابل بازیافت به عنوان مواد اولیه در تولید بسیاری از محصولات پلیمری نقش بازی می کنند. اما از آنجایی که این مواد برای استفاده نیاز به شست و شوی زیاد دارند، دارای رطوبت فراوانی می شوند که برای رفع این رطوبت از مستربچ رطوبت گیر استفاده می شود.

اگر می خواهید بدانید مستربچ چیست و چگونه تولید می شود به فرآیند تولید مستربچ مراجعه کنید)

عملکرد مستربچ رطوبت گیر

مستربچ رطوبت گیر نام های دیگری همانند حباب گیر و یا ضد گاز دارد.

این ماده به عنوان یک ماده خشک کننده و جاذب رطوبت در مواد پلیمری و نایلونی که از مواد بازیافتی ساخته می شوند به کار می رود. استفاده از مستربچ رطوبتی باعث افزایش کیفیت نهایی محصول پلیمری می شود و همچنین گاز و یا حباب درون محصول نهایی را از بین می برد.

این مدل از مستربچ دارای نوعی ماده ی جاذب است که رطوبت موجود در محصول نهایی را می گیرد و به این صورت هیچ گونه کدری و یا ناخالصی غیر اصولی در محصول نهایی دیده نمی شود.

(مستربچ ها انواع متفاوتی داند که می توان از آن به مستربچ رنگی، مستربچ سفید و مشک و آنتی اکسیدانت و انواع مختلف آن اشاره کرد.)

مزایای استفاده از مستربچ رطوبت گیر

مستربچ رطوبت گیر باعث می شود که کیسه های رباله دارای حباب و یا تخلخل در درون خود نباشند. از دیگر کاربرد های این مستربچ این است که این ماده در جهت حذف رطوبت در مواد خام پلیمری و بازیافتی استفاده می شود.

این مستربچ  باعث استحکام محصول نهایی، کاهش کدری آن و افزایش سرعت تولید می شوند.

برای از بین بردن رطوبت در پلاستیک، نایلون، ورق و قطعات پلاستیکی پلیمری میتوان از مقدار بسیار ناچیز مستربچ رطوبت گیر استفاده کرد. مقداری در حد پنج دهم تا یک و نیم درصد می تواند یک راه اسان و مقرون به صرفه برای حذف رطوبت این محصولات باشد.

ویژگی های مستربچ رطوبت گیر

مستربچ رطوبت گیر بر پایه مولکول های پلیمری به صورت دانه های گرانولی با تکنولوژی نانو به دست می آیند و خرید مستربچ در صنایع مختلف به دلیل استفاده ای است که دارد.  قیمت این مدل از مستربچ در مقایسه با عملکرد و کابرد عظیمی که در صنعت های پلیمری ایفا می کند واقعا مقرون به صرفه است. از مهمتربن ویژگی های استفاده از مستبرچ رطوبت گیر می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

  • این نوع از مستربچ ها قابلیت استفاده با انواع ادیتیو ها و افزودنی های پر مصرف را دارند.
  • می توان آن ها را به تعداد و حجم دلخواه سفارش داد
  • این مستربچ ها دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند
  • قابلیت مصرف در انواع محصولات ترموپلاست را دارند
  • می توان مستربچ های رطوبت گیر را به آسانی و در کمترین زمان ممکن خریداری کرد چرا که بسیار در دسترس هستند
  • مستربچ های رطوبت گیر دارای بروشور و دستور العمل هایی هستند که می شود قبل از استفاده از آنها این بروشور ها را مطالعه کرد
  • این مستربچ ها دارای کیفیت بالا و مطمئنی هستند

نتیجه گیری

در بین محصولات ترموپلاست مستربچ های رطوبت گیر یکی از مواد افزودنی پرکاربرد و مورد استفاده هستند. مستربچ های رطوبت گیر بر پایه ی مولکول های پلیمری تولید می شوند. با استفاده از این محصول می توان دانه های تولید شده بر روی سطح محصول پلاستیکی نهایی را از بین برد. این مسترچ ها سرعت فرآیند تولید را افزایش می دهند. برای تهیه ی مستربچ های رطوبت گیر می توانید به سایت آسیا رنگدانه مراجعه کنید.

شرکت اسیارنگدانه با برند تجاری سپاهان مستربچ با چند دهه فعالیت در عرصه تولید و عرضه انواع مستربچ هموراه در تلاش بوده تا بالاترین سطح کیفی محصول را به مصرف کنندگان خود ارائه دهد.

این شرکت در تلاش بوده تا هم گام و هم راستا و حتی بالاتر از سطح نیاز مصرف کنندگان خود، کیفیت محصولات خود ار بالا ببرد و به همین دلیل در طی تمام سال های فعالیت خویش همکاری موثری را با برندهای بزرگ پلاستیک کشور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!